czwartek, 28 kwietnia 2011

Płyny micelarne

Zacznę od tego, co to są płyny micelarne?
Płyny micelarne służą nam do oczyszczenia cery, zastępują każdy produkt do usuwania makijażu tj. mleczko, tonik  żel, piankę, a nawet wodę.
Czym są tajemnicze micele? To malutkie kuleczki, które składają się z cząstek hydrofilowych (wodnych) i lipofilowych (tłuszczowych). W zetknięciu ze skórą cząsteczki, które lubią tłuszcz, łączą się z sebum, resztkami makijażu, a te drugie z kurzem i innymi zanieczyszczeniami. Kosmetyk ten dodatkowo dostarcza skórze witamin i minerałów oraz składników roślinnych.

Dla mnie to jest niezbędny kosmetyk do oczyszczania twarzy, oczu, dla niego porzuciłam wcześniej używane żele i mleczka.

A na dole przedstawiam wam mój mały ranking płynów micelarnych, które przetestowałam:

Dax Cosmetics Perfecta Płyn Micelarny z wyciągiem z bawełny i świetlika

Tego płynu używałam tylko do oczyszczania twarzy, sprawował się w miarę dobrze ale:

 - miałam uczucie ściągnięcia skóry

 - pozostawiał na skórze lepką powłokę

 - w miarę wydajny

 + w miarę dobrze usuwał makijaż

+ nie podrażniał 

+ nie wysuszał 

+ przystępna cena

+ zapach ogórkowy (niby bezzapachowy)

 pojemność 200ml  

 cena: ok. 13zł

 Moja ocena (1-6): 4-
Bourjois Płyn micelarny

Ten płyn stosuję obecnie, używam do oczyszczenia twarzy o oczu i polubiłam go, ale ma jedną wadę:

- pozostawia lepką warstwę na skórze, czego bardzo nie lubię

+ - średnio wydajny ( starczy na ok. miesiąc)

+ nie podrażnia oczu

+ dobrze oczyszcza skóre

+ jest bezzapachowy

+ napina skórę

+ daję uczucie odświeżenia

+ przystępna cena

+ duża pojemność

+ łatwo dostepny

pojemność 250ml
cena: w promocji ok.11zł

Moja ocena(1-6): 4+
Bioderma Sensibio H2O Płyn micelarny

Najlepszy płyn ze wszystkich miceli, używałam przez 2-3 tygodnie (100ml), a oto moje spostrzeżenia:

+ dobrze usuwa makijaż oczu

+ fajna konsystencja, zupełnie inna jak w przypadku pozostałych miceli

+ nie podrażnia oczu

+ dobrze oczyszcza twarz

+ nie pozostawia filmu na twarzy

+ nie powoduje ściągnięcia skóry

+ jest bezzapachowy

+- średnio wydajny

  Minus:
- wysoka cena

Pojemność: 100ml/ 250ml/ 500ml
Cena: 10zł w promocji/ ok. 42zł/ ok. 60zł

Moja ocena(1-6): 5-


Polecam wam dziewczyny płyny micelarne, dla szukających dobrego micela po przystepnej cenie - Bourjois,
pozostałym Biodermę, jeśli was cena nie przeraża :)

A może znacie jakieś inne płyny micelarne godne polecenia?

Pozdrawiam,
Poliii :)

2 komentarze:

  1. Nie miałam żadnego z tych płynów, ale jestem bardzo ciekawa każdego z nich. Z tego co widziałam (albo coś mi się pomyliło :D) to Burżuj jest obecnie w promocji w Rossmannie.

    Pozdrawiam! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja tam ziaji używam, różnych wariantów, i jestem zadowolona :) chciałabym oczywiście wypróbować biodermę, ale cena zwala z nóg, a na promocję jeszcze się nie natknęłam ;)

    OdpowiedzUsuń