poniedziałek, 7 lutego 2011

Ranking podkładów

Podkłady są podstawą udanego makijażu, dzięki nim poprawiamy wygląd naszej buzi, wyrównujemy koloryt cery, zakrywamy drobne niedoskonałości.
W dzisiejszym poście przedstawiam wam podkłady testowane w ubiegłym roku, które przypadły mi do gustu, lub nie.
Moje wymagania:
- lekki, nie obciążający podkład, od lekkiego do średniego krycia;
- nawilżający, lekko matujący, rozświetlający
- niekomedogenny, nie podkreślający suchych skórek i porów
- dobrze, gdyby miał ochronę przeciwsłoneczną SPF
- naturalny efekt
Moja cera: mieszana z drobnymi niedoskonałościami

SEPHORA podkład nawilżający

Cena: 45zł
Opakowanie: próbka
Konsystencja: płynna
Nawilżenie: tak
Matowienie: nie
Trwałość: średnia
Zapach: okropny!
Krycie: słabe
Filtry: brak
Odcienie: duży wybór, mój odcień D25
Rodzaj skóry: dla każdej, moim zdaniem nie nadaję się dla tłustej i mieszanej.
Dodatkowe atuty: hmm… brak

OCENA (1-6):  2
Podsumowanie: Jestem na nie, nie polecam tego podkładu. W moim przypadku uwydatnia pory, zapach sztuczny, czuć alkoholem, twarz świeci się na pomarańczowo, pozostawia smugi, brudzi strasznie ubrania. Na plus jedynie to, że nawilża i średnia trwałość.

VICHY Dermablend podkład korygujący

Cena: ok. 70zł
Opakowanie: próbka 1,5 ml
Konsystencja: kremowa, gęsta
Nawilżenie: nie zauważyłam
Matowienie: średnie
Trwałość: dobra
Zapach: bezzapachowy
Krycie: bardzo mocne
Filtry: SPF 11
Odcienie: 5 odcieni, mój odcień 25 nude
Rodzaj skóry: polecany dla skóry trądzikowej
Dodatkowe atuty: pokrywa wszelkie niedoskonałości, nie zatyka porów.

OCENA (1-6):  3
Podsumowanie: Dobry podkład, ale tylko w sytuacjach awaryjnych, nie polecam na stosowanie go codziennie, ponieważ obciąża cerę. Przy niewprawnej ręce łatwo o efekt maski. U mnie podkreślał wszelkie suche skórki, o których istnienia nie miałam pojęcia.

RIMMEL Lasting Finish Minerals podkład mineralny w pudrze

Cena: ok. 30zł
Opakowanie: pudełeczko z sitkiem + pędzelek
Konsystencja: lekka, sypka
Nawilżenie: nie
Matowienie: dobre
Trwałość: średnia
Zapach: bezzapachowy
Krycie: słabe
Filtry: brak
Odcienie: tylko 5 odcieni, mój to 100 Ivory
Rodzaj skóry: dla każdej cery
Dodatkowe atuty: Daje aksamitne wykończenie, jest bardzo wydajny, nie zatyka, nie podkreśla niedoskonałości,  dobrze się rozprowadza przy pomocy pędzelka (flat top EDM).
Ocena: 4-
Podsumowanie: Jego największym minusem jest wybór odcienia, mój mimo, że najjaśniejszy to jest za ciemny, z różowymi tonami. Dołączony pędzelek ma twarde włosie i jest za mały. Ogólnie jest dobry i nadaje naturalny efekt, nie da się nim przesadzić.


LANCOME Teint Idole Silky Mat podkład matujący

Cena: 195zł
Opakowanie: próbka
Konsystencja: płynna
Nawilżenie: słabe, ale nie to jest zadaniem tego podkładu
Matowienie: słabe jak na główne zadanie, ale może sprawdzić się u innych typów cer
Trwałość: średnia, utrzymuję się kilka godzin
Zapach: neutralny
Krycie: średnie, przykrywa drobne niedoskonałości
Filtry: SPF 16
Odcienie: tylko 5 odcieni, mój 02
Rodzaj skóry: przeznaczony do każdego rodzaju skóry
Dodatkowe atuty: mineralny, wygładza twarz, niekomedogenny

OCENA (1-6): 4-
Podsumowanie: Dobry podkład, ale nie dla cery tłustej, ani mieszanej w stronę tłustej,
lekko matowi, nie przeciąża skóry.

MAYBELLINE Dream Satin Liquid

Cena: 35zł
Opakowanie: tester 10ml zakupiony na allegro
Konsystencja: płynna
Nawilżenie: tak
Matowienie: nie
Trwałość: utrzymuję się prawie cały dzień
Zapach: neutralny
Krycie: średnie, zakrywa drobne niedoskonałości
Filtry: brak
Odcienie:
Rodzaj skóry: polecany do skóry suchej, normalnej i mieszanej
Dodatkowe atuty: wygładza, rozświetla delikatnie buzie, dobrze się rozprowadza,
 nie pozostawia smug, nie zapycha, nie podrażnia, nie wysusza skóry, pory są mniej widoczne.

OCENA (1-6): 4
Podsumowanie: Jego największym minusem jest brak matowienia, skóra szybko się świeci, ale od tego mamy puder. Dobry podkład po przystępnej cenie. Idealny dla nie problematycznej skóry.

EVERYDAY MINERALS sypki podkład mineralny
 formuła matte/intensive (przetestowane)

Cena: pełnowymiarowe opakowanie to koszt ok. 45zł, tester 5ml ok.10zł
Opakowanie: testery po 5ml
Konsystencja: sypka, lekka
Nawilżenie: nie
Matowienie: dobre
Trwałość: bardzo dobra, utrzymuję się cały dzień
Zapach: bezzapachowy
Krycie: średnie
Filtry:  SPF 20
Odcienie: bardzo duży wybór, mój odcień to Light neutral
Rodzaj skóry: dla każdego typu cery, szczególnie dobry dla cer trądzikowych i wrażliwych
Dodatkowe atuty: bardzo wydajny jak na tester, mineralny, niekomedogenny, nie podkreśla skórek, dobrze się rozprowadza (pędzlem flat top EDM), nie podrażnia, jest naturalny

OCENA (1-6): 5+
Podsumowanie: Jeden z moich ulubieńców, nadaję się dla każdej cery, gorąco polecam!

GUERLAIN Parure Aqua podkład nawilżający

Cena: 189zł
Opakowanie: próbka
Konsystencja: lekka, płynna
Nawilżenie: tak
Matowienie: nie
Trwałość: dobra
Zapach: dla mnie piękny, jak luksusowy krem ;)
Krycie: lekkie
Filtry: SPF 20
Odcienie: 9 odcieni, mój 02
Rodzaj skóry: przeznaczony do suchej i wrażliwej
Dodatkowe atuty: mineralny, pięknie rozświetla twarz,

 OCENA (1-6): 5+
Podsumowanie: Jeden z moich ulubieńców, cudownie pachnie, bardzo dobrze nawilża, skóra jest promienna i ujednolicona. Nie podkreśla suchych skórek, nie zatyka. Jedyną wadą jest wysoka cena. Polecam :)

BOURJOIS Healthy Mix podkład rozświetlający

Cena: 55zł
Opakowanie: 3 próbki
Konsystencja: lekka, płynna
Nawilżenie: tak
Matowienie: słabe
Trwałość: dobra
Zapach: piękny owocowy
Krycie: lekkie do średniego
Filtry: brak
Odcienie: 5 odcieni, ja przetestowałam 51 light wanilla i 52 wanilla
Rodzaj skóry: dobry dla cery suchej, mieszanej (niektórych) i normalnej.
Dodatkowe atuty: promienna, rozświetlona , wypoczęta cera, wygładzona buzia, daje naturalny efekt, wrównuje koloryt cery, zakrywa drobne niedoskonałości, nie zatyka, nie podkreśla niedoskonałości i dobrze się rozprowadza.

OCENA (1-6): 5+
Podsumowanie: Największą zaletą jest piękny zapach! Mimo, że mały wybór odcieni to każda z nas znajdzie coś dla siebie. Bardzo ładnie nawilża i rozświetla twarz. Jeszcze nie ideał, ale mój ulubieniec i zamiennik dla drogiego Paruje Aqua Guerlain. Polecam!

Wszystkie wymienione produkty, to moja subiektywna ocena, każda z nas ma inną cerę i inne potrzeby, więc każdy podkład działa inaczej.

Jeśli macie pytania, do któregoś z podkładów piszcie w komentarzach.
Pozdrawiam :)


4 komentarze:

  1. Ciekawy post, mnie podkład Vichy strasznie przesuszył ryjek :/ Musze wkońcu wypróbować EM, wszyscy go zachwalają :)
    Pozdrawiam
    sprawdzanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny post:)
    Ja to mam zawsze problem z doborem podkładów:)

    Obserwuję i zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. myślałam na pierwszy rzut oka, że ten podkład z sephory to catrice photo finish identyczne opakowania mają:) ja ogromnie polecam photo finish super się u mnie sprawdził:) teraz testuję infinite matte ale odcienie ma niestety za jasne dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, przy okazji spróbuję Catrice, bo czaję się na niego od dłuższego czasu ;)

      Usuń