poniedziałek, 4 lipca 2011

naleśniczki Pancakes

Dzisiaj na drugie śniadanie naszła mnie ochota na 'pankejki', to pyszne puszyste amerykańskie naleśniczki, których przepis zachęcił mnie do ich wypróbowania TUTAJ!

Jest ich wersja czekoladowa z dodatkiem kakao, lub bez, tak jak robiłam to dzisiaj  ;)
Na koniec do zrobionych naleśniczków dodałam marmoladę ze śliwek - mniam :)

A o to przepis: (nieco zmieniony)

Składniki:
2 jajka
1,5 szklanki mąki pszennej
1,5 szklanki mleka
3 łyżki oleju lub 80g rozpuszczonego masła
6 łyżek cukru pudru lub 1/3 szklanki cukru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
+ konfitura/ masło orzechowe- to, co lubicie ;)

Wszystkie składniki umieszczam w miseczce i wszystko dokładnie mixuję na gładką masę.
Następnie na małym ogniu rozgrzewam patelnię wysmarowaną odrobiną oleju i chochlą nalewam porcje ciasta na lekko rozgrzaną patelnię. Czekam na pojawienie się bąbelków, wtedy odwracam ciasto naleśnikowe i chwilkę trzymam na małym ogniu.


          a wygląda to tak:
 I voila!

Zachęcam was serdecznie do zrobienia tych pyszności, nie są tłuste ani słodkie, takie w sam raz.
Pozdrawiam :)

8 komentarzy:

  1. ale mi narobiłaś ochoty na takie pankejki :) dawno już je robiłam... czas wrócić do tego przepisu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają apetycznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm... wyglądają pysznie :)
    bardzo ciekawy blog :) będę tu zaglądać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają apetycznie - narobiłaś mi smaka :))

    OdpowiedzUsuń
  5. apetyczne naleśniczki. Chyba zrobię je sobie dzisiaj na obiad :)

    ps. Dodaję Cię do obserwowanych i zapraszam na moje rozdanie ("giveaway" po prawej stronie bloga, ) - do wygrania jest DROGOCENNY naszyjnik-serduszko, który bardzo by do Ciebie pasował :)Poza tym byłoby mi szalenie miło, gdybyś zechciała również mnie obserwować..

    chocarome.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. już mam na nie ochotę :)
    fajny blog :)
    pozdrawiam i zapraszam do mnie
    http://sunshine12153.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń